Pastasaus met zongedroogde tomaten

Foto Cathy Van de Moortele
Mijn diepvriezer zit weer vol met home made ravioli en tortellini. Daar hoort vaak een sausje bij, als ik ze niet serveer in bouillon of met gebruinde, geklaarde salieboter. Omdat ik niet altijd zin heb in kaassaus of een zware roomsaus, kies ik graag voor deze lichtere saus met zongedroogde tomaten.

Wat hebben we nodig:
  • olie
  • 1 ui, gepeld en fijngesnipperd
  • 125 gr spekblokjes
  • 2 tenen look, gepeld en fijngesnipperd
  • 8 zongedroogde tomaten op olie, in reepjes gesneden
  • 200 ml lichte room 20% (ik heb hier zero lactose room gebruikt)
  • peper van de molen
Hoe gaan we te werk:
  • Verhit een pan op een matig vuur en voeg wat olie toe.
  • Fruit de uisnippers glazig met de spekblokjes.
  • Voeg de look toe en laat even meefruiten.
  • Voeg de zongedroogde tomaten toe en roer er de room onder.
  • Kruid met peper van de molen.
TIP:

Lekker met ravioli met vleesvulling of met sagnarelli of spaghetti.
Laat de spekblokjes weg en kies voor ravioli gevuld met spinazie ricotta als je voor een veggie versie wilt gaan.

Reacties