Ontbijten met skyr, fruit en granola

Foto Cathy Van de Moortele

Hoe lekker is dit ontbijt! Ik eet het steeds vaker. Waar volle Griekse yoghurt vroeger mijn voorkeur genoot, leerde ik nu Skyr kennen. De extra proteïnen in deze yoghurt zijn goed voor mijn spieropbouw en ze geven me een vullend gevoel. De granola maak ik al jaren zelf en een kleine portie van 30 gr doet wonderen en zorgt voor crunch. De noten en pitten in de granola zijn dan weer gezonde vetten.Kies seizoensfruit. Vandaag kies ik voor perziken en bosbessen, maar banaan en framboos vind ik bijvoorbeeld ook heel lekker! Of aardbei met chocolate chunks!

Wat hebben we nodig:

  • 100 gr Skyr natuur
  • naar eigen goeddunken: ahornsiroop, agavesiroop, suiker of vloeibare zoetstof
  • 30 gr granola
  • 1 perzik, ontpit en in partjes gesneden
  • 10 bosbessen
  • 4 braambessen

Hoe gaan we te werk:

  • Meng de Skyr met het zoetmiddel naar smaak. Breng de Skyr over in een mooi kommetje.
  • Strooi de granola aan 1 kant, het fruit aan de andere kant.
  • Serveer meteen.

TIP:

Op zoek naar lekkere granola recepten? Die vind je hier en hier.

Foto Cathy Van de Moortele

Reacties