Wentelteefjes

Foto Cathy Van de Moortele

Het was veel te lang geleden dat ik nog eens langsgeweest was in de Poolse supermarkt in Maldegem. Bel-Pol heeft een heel ruim aanbod en je vindt er zeker ook zaken die jouw horizon zullen verruimen. Ik nam er een Pools briochebrood mee, met een spiraal van confituur. Meteen dacht ik aan wentelteefjes voor het ontbijt en dat heb ik mij niet beklaagd. Doe dat liefst met ouder briochebrood, dat al hard geworden is. Het resultaat zal nog eens zo lekker zijn!

Wat hebben we nodig:

  • briochebrood, liefst enkele dagen uit
  • 4 eieren
  • 200 ml melk
  • merg van 1 vanillestokje
  • boerenboter

Hoe gaan we te werk:

  • Snij dikke sneden van het briochebrood. Als het brood nog niet genoeg is uitgedroogd, leg het dan 30 min op een bakplaat in een oven van 80°C.
  • Klop de eieren los met de melk en het vanillemerg.
  • Leg de sneden brood in een diepe schaal en overgiet het brood met het eiermengsel. Na 5 min draai je het brood om.
  • Laat het brood het eiermengsel volledig opslorpen en draai het brood indien nodig, nog eens om.
  • Laat wat boerenboter warm worden in een pan.
  • Bak de wentelteefjes goudbruin aan beide zijden.

TIP:

Je kan de wentelteefjes nog bestuiven met bloemsuiker of er vers, rood fruit bij geven. Of wat dacht je van warme esdoornsiroop?

Reacties