Klaar in 10 minuten

Foto Cathy Van de Moortele
10 min voor ik naar het werk moest vertrekken, had ik mijn lunch nog niet klaar. Een snelle blik in de koelkast en ik had mijn handen vol met een overschot linguine, 1/2 bakje kastanjechampignons, enkele trostomaatjes en een bakje spek. Er staat ook altijd zelfgemaakte pesto in de koelkast en Parmezaanse kaas, wel, iedereen moet Parmezaanse kaas op voorraad hebben. Resultaat? Ik kon net op tijd vertrekken naar mijn werk en 's middags genieten van mijn lekkere lunch.

Wat hebben we nodig:
  • 100 gr spekblokjes
  • 1/2 bakje (kastanje)champignons, in plakjes gesneden
  • 3 trostomaatjes, in 4 gesneden
  • linguine, gekookt en uitgelekt
  • peper en zout
  • 1 eetlepel pesto
  • Parmezaanse kaas naar smaak
Hoe gaan we te werk:
  • Laat een antikleefpan goed warm worden.
  • Bak de spekblokjes aan en laat ze hun vet afgeven.
  • Bak de champignons en de tomaatjes mee.
  • Meng de pasta onder het spek met een tang.
  • Kruid af met peper en zout.
  • Roer de pesto door het eenpansgerecht en zet de pan van het vuur af.
  • Werk af met Parmezaanse kaas.
TIP:

Wees creatief en gebruik koelkastrestjes om een nieuwe lunch samen te stellen.

Reacties