Italiaanse bicerin

Foto Cathy Van de Moortele
Mijn schoonzusje Mieke verloor haar hart in Piemonte. Het is haar droom om daar ooit te gaan wonen en ze komt er zo graag op bezoek. Tijdens haar laatste vakantie, liet ze me via een foto meegenieten van deze bicerin. Ik had er nooit eerder van gehoord, maar een half uurtje later genoot ik van mijn eigen bicerin, weliswaar niet onder de Italiaanse zon.

Wat hebben we nodig:
  • 80 gr Callebaut fondant callets
  • 250 ml kokende melk
  • 7 gr maïzena
  • 2 espresso's
  • 200 ml slagroom 40%
Hoe gaan we te werk:
  • Laat de callets zachtjes smelten. Ik gebruik hiervoor stand 2 van de warmhoudfunctie op mijn fornuis. Heb je niet zo'n functie, smelt de chocolade dan au bain marie.
  • Giet de kokende melk over de chocolade en meng goed met een garde.
  • Voeg de maïzena toe en laat de chocolademelk indikken.
  • Verdeel de chocolademelk over 2 mooie glazen.
  • Giet hierover de espresso's.
  • Klop de slagroom op tot mayonaise dikte. Je moet de slagroom nog kunnen lepelen.
  • Schep op elke bicerin een flinke lepel slagroom.
TIP:

Serveer meteen.
Heb je geen Callebaut fondant callets? Neem dan chocolade die zo puur mogelijk is. Hoe beter de kwaliteit van je chocolade, hoe beter je bicerin.

Reacties