Airfryer aardappelpartjes

Foto Cathy Van de Moortele

Wanneer ik grote aardappelen in huis heb, dan maak ik graag aardappelpartjes met lekkere kruiden. De aardappelen gaar ik eerst even voor, in de schil, om ze dan verder af te bakken in de airfryer. Ik kan zo wel een heel kommetje op, er hoeft voor mij niets anders bij (behalve dan een lekker sausje). Voor dit recept gebruik ik liefst frietaardappelen.

Wat hebben we nodig:

  • 2 grote frietaardappelen, gewassen
  • zout
  • olijfolie
  • aardappelkruiden

Hoe gaan we te werk:

  • Leg de aardappelen in de schil, in een pot met koud water.
  • Kruid met zout. 
  • Breng de aardappelen aan de kook en gaar ze tot een aardappelmesje er net door gaat (de aardappel moet niet helemaal gaar zijn).
  • Laat de aardappelen even uitdampen en verwijder dan het schilletje.
  • Halveer de aardappelen en snij ze dan in parten.
  • Spray wat olijfolie over de parten en bestuif ze met je favoriete kruiden.
  • Bak de aardappelpartjes in een voorverwarmde airfryer op 200°C gedurende 10 - 15 min. Schud ze halverwege op of draai ze om met een tang.

TIP:

Ik gebruik de friteuse zonder olie van FriFri en ben daar heel blij mee.
Diepvries aardappelpartjes gaar ik niet voor.

Reacties