Frikandon met Tuc Salt & Pepper

Foto Cathy Van de Moortele

Ik ben dol op Tuc koekjes! Zo dol, dat ik ze beter niet in huis haal. Ik had me laten overhalen om de Salt & Pepper versie eens te proeven. Ja, lap, daar gaan mijn goede voornemens.... De koekjes doen het trouwens uitstekend als paneermeel in dit gehaktbrood. Het zorgt voor extra smaak en pit. Ga jij het proberen?
P.S. Ik heb nog wat geraspte wortelen door het gehakt gedaan, gewoon, omdat het kan.

Wat hebben we nodig:

  • olijfolie
  • 1 kleine ui, gepeld en fijngesnipperd
  • 750 gr gemengd gehakt (varken/kalf)
  • 2 eieren
  • 50 gr Tuc koekjes Salt & Pepper, fijngemalen
  • 15 gr ketchup
  • 10 gr mosterd
  • 50 gr wortels, geschraapt en geraspt
  • peper van de molen
  • zout

Hoe gaan we te werk:

  • Verwarm de oven voor op 180°C en zet een ovenschaal klaar.
  • Laat een beetje olijfolie opwarmen in een pannetje.
  • Fruit het uitje tot het net een beetje kleur begint te krijgen. 
  • Laat de gebakken uitjes afkoelen op een bordje.
  • Meng het gehakt met de eieren, het paneermeel van de koekjes, de ketchup, mosterd en de geraspte worteltjes.
  • Kruid met peper en zout.
  • Vorm een gehaktbrood van deze farce.
  • Maak je handen lichtjes vochtig en wrijf het oppervlak van het gehakt mooi effen, zodat er geen barsten meer in zitten.
  • Bak de frikandon 1u op 180°C. Kan hij nog wat meer kleur gebruiken, zet hem dan kort onder de grill.

TIP:

Zowel warm als koud te eten, maar dat hoef ik je niet meer uit te leggen.

Foto Cathy Van de Moortele



Reacties

Anoniem zei…
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.