Roerbak witte kool met wortel

 

Foto Cathy Van de Moortele

De witte kool die ik gisteren nodig had, was immens groot. Ik had geen idee wat ik met de rest zou gaan doen en vroeg jullie om hulp op mijn facebookpagina. Er kwamen verrassend veel reacties op. Dit is het eerste gerechtje dat ik maakte met een deel van de witte kool.

Wat hebben we nodig:

  • olie
  • sambal oelek
  • 1/8 witte kool, in fijne reepjes gesneden (de mandoline komt hier goed van pas)
  • 1 wortel, geschraapt en geraspt
  • peper van de molen
  • zout
  • 1 koffielepel vissaus

Hoe gaan we te werk:

  • Verwarm wat olie in de wok en laat die goed warm worden.
  • Voeg naar believen sambal oelek toe voor pit.
  • Doe de witte kool met de wortel in de wok en schep telkens om. De groentjes moeten nog een beetje beetgaar blijven, dus niet te lang op het vuur!
  • Kruid met peper, zout en vissaus.

TIP:

Lijkt me een goed idee om hier nasi goreng bij te serveren.

Reacties