Opgeklopte feta met honing

Foto Cathy Van de Moortele

Vroeger gaf ik totaal niet om honing. Blijkbaar was dat, omdat ik nog niet echt de honing had gevonden die ik lekker vind. Enkele maanden terug, kreeg ik van een lieve familie uit Spanje, een pakketje opgestuurd. In dat pakketje zat oa een bokaaltje donkere, Spaanse heidehoning. Wat een verschil met de honing die ik hier gewend ben. Vandaag besloot ik om feta op te kloppen en die te serveren met warme honing. Dat contrast doet het geweldig goed, gecombineerd met krokante, geroosterde amandelstiften.

Wat hebben we nodig:

  • 150 gr feta
  • 150 gr Philadelphia natuur roomkaas
  • 30 gr donkere, Spaanse honing (of vloeibare honing die jij lekker vindt)
  • 3 eetlepels amandelstiften, geroosterd in een droog pannetje
  • verse thijm, gerist

Hoe gaan we te werk:

  • Verkruimel de feta grof in de keukenrobot met het mes.
  • Cutter de feta tot kruimels.
  • Voeg de Philadelphia toe en mix verder tot een glad geheel. 
  • Schep de kaas over in een kommetje.
  • Verwarm de honing lichtjes en schenk die over de kaas.
  • Strooi de geroosterde nootjes over de kaas en werk af met verse thijm.

TIP:

Heb je stokbrood over? Snij het in plakjes en laat die compleet drogen in een oven van 100°C. Bewaar in een blikken trommel. Net voor je ze wilt eten, besprenkel je ze met olijfolie en zet je ze even onder de grill. Perfecte crostini!

Reacties