Bananenpudding met volkoren koekjes

 

Foto Cathy Van de Moortele

Nu er in Eeklo een Turkse supermarkt is, ben ik eens gaan piepen. Een ruime zaak, met een mooi aanbod van zowel groenten/fruit, als brood en gebak, kruidenierswaren, diepvriesproducten, .... maar ook leuke hebbedingetjes zoals kleurrijke kommetjes. De grote, gratis parking is een extra pluspunt, zeker in Eeklo. Ik ben alvast met een blij gezicht en een volle kar huiswaarts gekeerd.

Wat hebben we nodig:

  • 750 ml melk
  • 1 verpakking bananenpudding voor warme bereiding (ik heb die gebruikt van het Turkse merk Basak)
  • 18 volkoren koekjes
  • 2 grote bananen, niet te rijp, gepeld

Hoe gaan we te werk:

  • Doe de melk in een steelpannetje en klop er de mix voor de pudding doorheen met een garde.
  • Zet het pannetje op het vuur en breng de pudding al roerend aan de kook.
  • Blijf goed roeren, zodat de pudding niet aanbakt.
  • De pudding is klaar wanneer hij indikt en wanneer hij begint te brobbelen.
  • Beleg de bodem van een glazen schaal met koekjes.
  • Snij de bananen in plakjes en beleg de koekjes met plakjes banaan.
  • Verdeel de helft van de pudding over de bananen.
  • Beleg opnieuw met koekjes, banaan en de rest van de pudding.
  • Laat de pudding afkoelen en zet hem daarna afgedekt in de koelkast.

TIP:

Je kan de pudding nog afwerken met opgeklopte slagroom en een dusting van pure cacao.
De koekjes die ik gebruikt heb, zijn Turkse, volkoren koekjes van het merk TAM. Ze lijken qua smaak en textuur een beetje op Digestives.
Er zijn verschillende smaken van pudding te verkrijgen. Ik heb ook abrikoos meegebracht, lijkt me ook wel fijn om te maken.

Reacties