Pizzarolletjes in een pan

Foto Cathy Van de Moortele

Hetzelfde pizzadeeg dat ik altijd maak, dezelfde ingrediënten, maar een andere stijl. Deze pizzarolletjes zijn leuk als je gasten in huis hebt. De pizzarolletjes bak je in een gietijzeren pan op een pizzasteen in de oven of in de BBQ. Rol het deeg dun genoeg uit, zodat het mooi krokant kan bakken, maar ook weer niet te dun, zodat je het niet meer kan oprollen. Vul naar eigen goesting! Voor ons was dat pepperoni pizza!

Wat hebben we nodig:

  • 400 gr beste pizzadeeg (2 porties)
  • 100 ml pizzasaus
  • gedroogde oregano
  • 200 gr mozzarella cucina (in blokjes gesneden of geraspte mozzarella cucina)
  • 60 gr flinterdun gesneden pepperoni
  • Parmezaanse kaas, vers geraspt
  • verse oregano

Hoe gaan we te werk:

  • Leg een pizzasteen op je onderste ovenrooster. Zet de oven op pizzastand en 220°C. Laat alles tijdig voorverwarmen, zodat de steen goed heet is.
  • Rol één portie deeg uit tot een dunne rechthoek. We maken dit recept 2x, zodat het deeg niet te lang is om in 1x op te rollen.
  • Besmeer met de helft van de saus.
  • Strooi pizzakruiden over de saus.
  • Beleg met de helft van de mozzarella en de helft van de pepperoni.
  • Rasp wat Parmezaanse kaas over de salami en rol het deeg op, te beginnen van de lange zijde.
  • Snij de rol met een gekarteld mes in 8 gelijke stukken.
  • Doe nu hetzelfde met de tweede portie deeg.
  • Eens alle porties klaar zijn, neem je een gietijzeren pan.
  • Leg de porties met de snijkant naar boven, in de pan.
  • Schuif de pan in de oven en laat de rolletjes zo'n 20 - 25 min bakken of tot ze klaar zijn.
  • Strooi verse oreganoblaadjes over de pizzarolletjes en serveer.

TIP:

In mijn pizza's begin ik altijd met gedroogde kruiden en werk ik af met de verse variant.
Meestal maak ik zelf mijn pizzasaus maar deze Mutti pizzasaus is superlekker!

Foto Cathy Van de Moortele



Reacties