Zomerse fruitsalade

Foto Cathy Van de Moortele

En dan kom je plots met een zomerse fruitsalade op de proppen. Er liggen veel te veel kerstomaatjes in de schaal op mijn rek en ik heb nog een halve watermeloen en nog een bakje aardbeien. Allemaal rood! Lijkt me heerlijk om hier een salade van te maken. Geef de salade een half uurtje de tijd om te trekken, ze wordt er alleen maar beter van.

Wat hebben we nodig:

  • 2 plakken watermeloen, van de schil ontdaan 
  • 15 kerstomaatjes, gewassen en ontkroond
  • 15 aardbeien, ontkroond
  • 2 pijpajuintjes, schoongemaakt en in ringetjes gesneden
  • peper van de molen
  • zout
  • 1 eetlepel witte balsamico azijn
  • 3 eetlepels olijfolie
  • verse basilicum, in reepjes gesneden

Hoe gaan we te werk:

  • Neem een grote kom.
  • Snij de watermeloen in kleine blokjes en doe ze in de kom.
  • Snij de kerstomaatjes in 4 en leg ze bij de watermeloen.
  • Snij grote aardbeien in kleineren stukken, halveer de kleinere en leg ze in de kom.
  • Strooi de pijpajuintjes over de salade.
  • Kruid met peper en zout.
  • Meng de azijn met de olijfolie met een kleine garde en giet deze vinaigrette over de salade.
  • Werk af met gesnipperde basilicum.
  • Laat de salade 30 min op tafel staan, voor je ze serveert.

TIP:

Moest ik granaatappel in huis gehad hebben: de pitjes mochten er zeker ook bij!
Lijkt me ook lekker met blokjes feta erbij.
Probeer eens munt ipv basilicum, voor een andere smaak.

Reacties