Venkel/spinaziesoep

Foto Cathy Van de Moortele

's Avonds eet ik graag nog een kom soep, terwijl ik een serie bekijk op Netflix. Met mijn Morphy Richards Total Control soupmaker is die op 20 min klaar. Een fijne manier om extra groentjes binnen te spelen en je weet wat je er in doet. Geniet van dit kommetje vitamientjes.

Wat hebben we nodig:

  • olijfolie
  • 1 ui, gepeld en gesnipperd
  • 2 stengels bleekselder, in maantjes gesneden
  • 1 venkel, schoongemaakt en fijngesneden
  • een handvol spinazie, schoongemaakt
  • 1 l kippenbouillon, heet
  • peper van de molen
  • zout

Hoe gaan we te werk:

  • Laat wat olijfolie warm worden in de soupmaker met de sauteerfunctie. Heeft je soupmaker geen sauteerfunctie, sla deze stap dan over.
  • Voeg de ui, selder en venkel toe en roer om.
  • Sauteer deze groentjes 2 min.
  • Roer om.
  • Voeg de spinazie toe en overgiet met de hete bouillon, tot aan de bovenste vullijn. Bij mij is dat 1600 ml.
  • Kies voor de smooth setting als je graag een glad gemixte soep wilt.
  • Kruid de soep met peper en zout wanneer ze klaar is.

TIP:

Ik ben gek op mijn soupmaker! Door dit toestel aan te schaffen, wordt hier veel vaker soep gemaakt, net omdat je er geen omkijken naar hebt en je kan kiezen tussen soep met stukjes, half gemixt of volledig glad gemixt.
Wanneer ik geen verse spinazie in huis heb, gebruik ik graag spinaziepoeder.
Ik heb mijn soep afgewerkt met wat culinaire room en het groen van de venkel.

Reacties