Pizza burrata met groene asperges

Foto Cathy Van de Moortele
Mijn laatste porties pizzadeeg uit de vriezer zijn weg. Tijd om nieuwe te maken, want echt, als je pizzadeeg in je vriezer hebt, zal je me bedanken. Er ligt altijd wel iets in de koelkast om die pizza mee te beleggen. Heel toevallig was ik vergeten dat ik thuis nog groene asperges had. Toen ik mijn verse bussel in de koelkast legde, kon ik me wel voor het hoofd slaan. Maar niet getreurd: die oudste bussel wordt dus pizzabeleg, samen met de romige burrata die ik er al netjes naast gelegd heb. Daar kan niemand toch iets op tegen hebben?

Wat hebben we nodig:
  • pizzadeeg
  • groene asperges
  • 1 burrata, uitgelekt
  • Parmezaanse kaas, geraspt
  • peper van de molen
  • basilicumblaadjes
  • olijfolie
Hoe gaan we te werk:
  • Maak het pizzadeeg zoals beschreven in het recept.
  • Verwarm de oven voor op de hoogste temperatuur. Op mijn Stoves is dat 260°C. Laat de pizzasteen mee opwarmen in de oven.
  • Kook de asperges voor in licht gezouten water.
  • Van zodra de asperges lauwwarm zijn, halveer je ze in de lengte met de mandoline.
  • Breek de burrata en smeer hem open op het pizzadeeg.
  • Strooi wat Parmezaanse kaas over de burrata.
  • Beleg de pizza met de asperges.
  • Kruid met peper van de molen.
  • Schuif de pizza in de oven tot hij mooi goudgekleurd en gaar is.
  • Werk af met basilicumblaadjes en een sprenkel olijfolie.
TIP:

Ook lekker met geitenkaas!
Dit is een voorbeeld van een pizza bianca: met witte saus dus!

Reacties