Aardappeltjes in de hapjespan

Foto Cathy Van de Moortele
Ook ik heb soms dagen waarop ik gewoon een snelle hap wil, zonder veel gedoe. Dan kies ik meestal voor dit soort gerechtjes in de hapjespan. Snel klaar, warm en vullend.

Wat hebben we nodig:
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 1/2 ui, gepeld en gesnipperd
  • 1 teen look, gepeld en gesnipperd
  • 1/2 rode paprika, in blokjes gesneden
  • 1 grote frietaardappel, geschild en in blokjes gesneden
  • thijm
  • peper 
  • zout
Hoe gaan we te werk:
  • Laat de olie goed warm worden in een antikleef hapjespan.
  • Fruit de uisnippers glazig.
  • Voeg de look, paprika en aardappelblokjes toe en schud goed op.
  • Kruid met thijm, peper en zout.
  • Laat de aardappeltjes bakken tot ze gekleurd en gaar zijn.
  • Schud regelmatig op.
TIP:

Ik heb mijn maaltijd afgewerkt met wat lookmayonaise. Gewoon, omdat lookmayonaise alles lekker maakt.

Reacties