Pastinaaksoep uit de soupmaker

Foto Cathy Van de Moortele
Ik was mijn mails van die dag aan het doorlopen en naar gewoonte zaten er ook wat nieuwsbrieven tussen van kookwebsites. Eentje van Libelle Lekker deze keer en het recept voor pastinaaksoep sprong er meteen bovenuit. Misschien omdat ik net pastinaak had meegebracht had en nog niet meteen wist wat ik er zou van maken?
De soupmaker stond al snel op het aanrecht en amper een half uurtje later zat ik op de bank met een kom dampende soep op schoot.

Wat hebben we nodig:
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 1 sjalot, gepeld en grof gehakt
  • 1 wit van prei, schoongemaakt en grof gehakt
  • 3 pastinaken, geschild en in blokjes gesneden
  • 1 eetlepel groentebouillonpasta
  • 150 ml culinaire room
  • water, heet 
  • peper en zout
Hoe gaan we te werk:
  • Kies voor de sauteerfunctie op de soupmaker en laat de olie warm worden met het deksel op de kan.
  • Voeg de sjalot, prei en pastinaak toe, zet het deksel weer op de kan en laat de groenten zo'n 4 min sauteren. Roer om en laat nog even verder sauteren.
  • Voeg de bouillon toe en roer om.
  • Giet de room bij de groenten en vul aan met heet water tot aan de maximum vullijn.
  • Kies nu voor Smooth - 4 porties en duw op Start. 
  • Na afloop van het programma is je soep etensklaar en fluweelzacht gemixt.
  • Kruid af met peper en zout.
TIP:

Lekker met croƻtons.
Morphy Richards is een Brits merk en is jammer genoeg niet meer te koop in Belgiƫ en Nederland.

Reacties