Koekjesrepen

Foto Cathy Van de Moortele
Mijn vierkante bakvorm is ideaal voor dit soort repen. Eigenlijk zijn het eerder vierkantjes dan repen, als ik ze snijd, omdat ik het niet te zwaar wil maken en een vierkantje eigenlijk wel voldoende is.
Dit is een basisrecept, waar ik nog wat toevoegingen bij gedaan heb: macademianoten in het recept en als topping een mengeling van chocolate chips, peanutbutter chips en hagelslag. Kies de noten die jij lekker vindt en kies de topping van jouw smaak.

Wat hebben we nodig:
  • 165 gr boerenboter, op kamertemperatuur
  • 150 gr fijne griessuiker
  • 150 gr donkerbruine suiker
  • 2 eieren
  • 300 gr patisseriebloem (ik heb Suprème gekozen)
  • 4 gr bakpoeder
  • 30 gr melk
  • 75 gr macademianoten, grof gehakt
  • 50 gr mengeling chocolate chips, peanutbutter chips en hagelslag
Hoe gaan we te werk:
  • Verwarm de oven voor op 180°C.
  • Bekleed een vierkante bakvorm met bakpapier.
  • Mix de boter romig met de twee soorten suiker.
  • Voeg de eieren één voor één toe en klop goed na elke toevoeging.
  • Zeef de bloem met het bakpoeder en spatel deze ingrediënten onder het beslag.
  • Klop de melk eronder.
  • In principe kan je de ovenschaal nu in de oven zetten. Of je voegt er nog wat smaakmakers aan toe.
  • Voeg de macademianoten toe en breng het beslag over in de vorm.
  • Effen de bovenkant met een kleine spatel.
  • Strooi de topping over het beslag.
  • Bak de koekjesrepen 30 - 45 min of tot een satéprikker er droog uitkomt.
TIP:

De peanutbutter chips bracht ik mee uit Florida. Je kan ook bakvaste M&M's gebruiken of gewoon chocolate chips, gebroken speculoos of grof gehakte fondant chocolade.

Reacties