Kleurrijke gnocchi

Foto Cathy Van de Moortele
Ik hou echt van kleur in mijn bord. Veel kleur laat je eten extra smaken en waarom zou dat verkeerd zijn? Ik krijg weleens de vraag of ik geen gerechtjes kan bedenken waarbij je niet alles van nul moet maken. Makkelijker. Met ingrediƫnten die je kant en klaar kan kopen. Wel, dit is zo'n gerechtje: ik heb een verpakking aardappelgnocchi gekocht en aan de andere ingrediƫnten heb je zo goed als geen voorbereiding. Maw: op 10 min kan je aan tafel.

Wat hebben we nodig:
  • 2 eetlepels vetstof
  • 1 zak aardappelgnocchi
  • 4 plakjes rauwe ham, gesnipperd
  • 1 verpakking mini groene asperges, in stukken gesneden
  • 75 gr wortelschijfjes, diepvries
  • peper van de molen
  • 1 verpakking Apetina kaasplak, in blokjes gesneden
Hoe gaan we te werk:
  • Laat de vetstof goed warm worden in een hapjespan (antikleef met hoge randen).
  • Bak de gnocchi enkele minuten en voeg dan de ham, asperges en worteltjes toe.
  • Schud regelmatig op, zodat alles gelijkmatig kan kleuren en garen.
  • Kruid met peper (er zit genoeg zout in de ham).
  • Werk af met blokjes kaas.
TIP:

Wil je liever gesmolten kaas? Voeg de Apetina blokjes dan al wat eerder toe, zodat ze de kans krijgen om te smelten.

Reacties