Boerenpannetje

Foto Cathy Van de Moortele
Wanneer ik thuis kom van het werk en ik ben home alone, dan maak ik voor mezelf graag een eenpansgerechtje. Koelkast open en even kijken wat er voor handen is. Hardere groentjes gaan het eerst de pan in en als die al wat zachter zijn, mogen de zachtere groenten erbij. Heb je nog eitjes? Gooi ze erbij en geniet.

Wat hebben we nodig:
  • 125 gr spekblokjes
  • 1 frietaardappel, gewassen en in grove brunoise gesneden
  • 1/2 rode paprika, in grove brunoise gesneden
  • 1/2 courgette, gewassen en in grove brunoise gesneden
  • peper en zout
  • verse oregano, geritst
  • vetstof
  • 1 - 2 eieren
Hoe gaan we te werk:
  • Laat de gietijzeren pan goed warm worden.
  • Bak het spek aan en doe er de aardappelblokjes en paprika bij.
  • Laat de blokjes aan alle kanten kleuren en wat zachter worden.
  • Voeg de courgetteblokjes toe en kruid met oregano, peper en zout.
  • Naar het einde van de gaartijd, maak je één of twee holtes in de aardappelbereiding en je doet er wat vetstof in.
  • Breek de eieren in de holtes en zet het vuur wat zachter. 
  • Laat de eieren bakken tot ze voor jou ideaal zijn.
TIP:

Serveer met curry ketchup.
Als ik nieuwe frietaardappelen koop, dan zijn die nog mooi stevig en glad. Dan schil ik ze niet.
Met de Nicer Dicer hak ik alle groenten in gelijke blokjes in een mum van tijd.

Reacties