Pizza met chorizo

Foto Cathy Van de Moortele
In de vriezer zitten altijd pakketjes zelfgemaakt pizzadeeg klaar. Op mijn Stoves heb ik een ontdooifunctie, waarbij het deeg snel ontdooit zonder kwaliteitsverlies. Pizza is zo'n gerecht waarbij je je koelkast kan controleren op zaken die wegmoeten en die dan plots toppings worden op je pizza! Ik had nog enkele plakjes fijngesneden chorizo over een een klein beetje tomatensaus. Mozzarella heb ik sowieso altijd in huis en ik had net nieuwe kruiden gekocht op de markt: oregano is gewoon zalig op pizza. Basta!

Wat hebben we nodig:
  • 1 portie pizzadeeg
  • 1 grote eetlepel pizzasaus of tomatensaus
  • verse oregano, gesnipperd
  • 60 gr mozzarella, geraspt
  • 7 sneetjes chorizo
  • olijfolie
Hoe gaan we te werk:
  • Leg je pizzasteen in de oven en verwarm die voor op de hoogste temperatuur (260°C op mijn Stoves). 
  • Duw het pizzadeeg uit tot een cirkel op een licht bebloemd werkblad.
  • Op een houten plank met steel, leg je een vel bakpapier.
  • Leg het pizzadeeg op het bakpapier en smeer de saus op het deeg.
  • Strooi de oreganoblaadjes over de saus.
  • Te beginnen aan de buitenrand, strooi je de kaas naar het midden toe.
  • Beleg met de plakjes chorizo en besprenkel met een beetje olijfolie.
  • Schuif de pizza 7 - 9 min in de oven of tot je huis naar een rasechte pizzeria ruikt: het teken dat je pizza klaar is!
TIP:

Ook koud is pizza lekker. Neem de laatste punt pizza mee naar je werk en eet er een kruidensalade bij.

Reacties