Trofie met schelpjes

Foto Cathy Van de Moortele
Ik maak heel graag zelf pasta. Zelf trofie maken staat al een tijdje op mijn to do lijstje. Eens de renovatiewerken hier helemaal achter de rug zijn, zal ik er toch eens aan beginnen. In het versvak van Delhaize, vond ik echter verse trofie en ik nam meteen ook schelpjes mee. Verse pesto is snel gemaakt en zo had ik weer een lekkere lunch.

Wat hebben we nodig:
  • verse trofie
  • gemengde schelpjes
  • peper en zout
  • 1 - 2 eetlepels groene pesto

Hoe gaan we te werk:
  • Kook de trofie gaar in ruim, gezouten water. 
  • Doe de schelpjes in een kookpot met deksel. 
  • Breng de schelpjes aan de kook. De schelpjes zijn klaar wanneer ze open gegaan zijn.
  • Kruid af met peper en zout.
  • Giet de pasta af. Neem de pan van het vuur en roer de pesto onder de pasta.
  • Voeg de schelpjes toe en dien meteen op.

TIP:

Rasp wat zeste van limoen over de pasta voor een frisse toets.
Je kan ook wat fijngesneden sjalot en een half glas wijn toevoegen aan de schelpjes.

Reacties