Gnocchi spinazie en pancetta

Foto Cathy Van de Moortele
Ik heb een pak aardappelgnocchi meegebracht uit de supermarkt. Handig voor home alone lunchgerechtjes. Ik haal er uit wat ik voor mezelf nodig heb, en verzegel het pak weer met mijn vacuüm machine. De pancetta zag er heerlijk uit en was al fijn gesneden. De laatste portie spinazie paste perfect bij de rest en binnen de 15 min stond mijn kommetje klaar.
Omdat samen eten met het gezin net zo leuk is: hierbij het recept voor 4 personen.

Wat hebben we nodig:
  • 30 gr pijnboompitten
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 150 gr pancetta, fijn gesneden
  • 500 gr gnocchi
  • 100 gr spinazie, schoongemaakt en grof gesneden
  • peper en zout
  • verse nootmuskaat
  • Parmezaanse kaas
Hoe gaan we te werk:
  • Toast de pijnboompitten in een droge pan en zet ze daarna aan de kant in een kommetje.
  • Laat de olie warm worden in een antikleefpan.
  • Bak de pancetta krokant.
  • Voeg de gnocchi toe (je hoeft ze niet eerst te koken) en bak ze mee tot ze een krokant korstje krijgen.
  • Verdeel de spinazie over de gnocchi en schep om.
  • Warm nog even kort door, tot de spinazie net geslonken is.
  • Kruid af met peper, zout en nootmuskaat.
  • Verdeel de gnocchi over 4 kommetjes en werk af met vers geraspte Parmezaanse kaas en pijnboompitjes.
TIP:

Je kan er voor kiezen om de gnocchi even kort op te koken voor je ze bakt, maar ik doe dat persoonlijk liever niet.

Reacties