Runderreepjes in de wok

Foto Cathy Van de Moortele
Ik had per ongeluk teveel vlees uitgehaald en had nog een Angus entrecôte over. Ik hou van kort gebakken rundsvlees en deze reepjes bak ik dan ook maar aan één kant, zodat ze mooi rosé blijven.
De combinatie van paprika's met uien en rundsvlees blijft een topper. Ik heb gekozen voor een BBQ whiskey saus om het vlees te marineren. Met een kommetje quinoa erbij, is dit een volwaardige maaltijd.

Wat hebben we nodig:
  • 1 entrecôte, in reepjes gesneden
  • 1-2 eetlepels Santa Maria BBQ saus met Kentucky whisky 
  • olie
  • 1 grote ui, gepeld en in grove stukken gesneden
  • 1/2 rode paprika, in brunoise gesneden
  • 1/2 gele paprika, in brunoise gesneden
  • 1 wortel, geschraapt en in brunoise gesneden
  • 3 pijpajuintjes, schoongemaakt en in grote stukken gesneden
  • quinoa, gekookt
  • 1 pijpajuintje, schoongemaakt en in fijne ringetjes gesneden
  • witte sesamzaadjes
  • nigellezaadjes
Hoe gaan we te werk:
  • Meng het rundsvlees met de BBQ saus en laat het vlees 30 min rusten op kamertemperatuur.
  • Laat wat olie warm worden in een hete, gietijzeren pan.
  • Bak de reepjes vlees aan 1 kant kort aan en hou het vlees warm op een bordje met aluminiumfolie.
  • Voeg een beetje extra olie toe aan de pan en bak de ui aan met de paprikablokjes, wortel en pijpajuintjes.
  • De groentjes mogen nog beetgaar zijn. 
  • Schep de quinoa in een kommetje.
  • Schep de groentjes ernaast en verdeel het vlees over de groentjes/quinoa.
  • Strooi de extra pijpajuintjes over de groenten en werk het vlees af met sesamzaad en nigellezaad.
TIP:

De BBQ saus heb ik bij Albert Heijn gehaald.

Reacties