Cappelletti in bouillon

Foto Cathy Van de Moortele
Ik ben altijd zo blij als er verse pasta in mijn vriezer zit. Ideaal voor mijn home alone momentjes. Dan maak ik voor mezelf een snelle lunch met pasta klaar. Er zit ook altijd bouillon in de vriezer, zowel kippenbouillon als groentebouillon. Deze keer heb ik gekozen voor kippenbouillon, omdat ik dat goed vond passen bij de vulling van de cappelletti. De spinazie en de diepvrieserwtjes geven extra kleur aan je gerecht en dat is mooi meegenomen.

Wat hebben we nodig:
  • 1.5 l kipppenbouillon of groentebouillon
  • 10 cappelletti
  • 3 kastanjechampignons of shii-take, in plakken gesneden
  • 30 gr diepvrieserwtjes
  • een handvol verse spinazie
  • verse peterselie, grof gesnipperd
  • peper en zout
Hoe gaan we te werk:
  • Breng de bouillon aan de kook.
  • Voeg de cappelletti toe en laat de soep net niet koken.
  • Voeg de champignons, erwtjes en spinazie toe, net voor de cappelletti helemaal opgezwollen en gaar zijn.
  • Kruid met peterselie, peper en zout.
TIP:

Als je shii-take gebruikt, dan verwijder je best het houterige steeltje. Dat is namelijk niet zo smakelijk.
Ben je geen held in het maken van verse pasta? In het versvak in de supermarkt vind je al talrijke opties van gevulde pasta zoals kleine tortellini, die je dit gerecht kan gebruiken.

Reacties