Melba toast

Foto Cathy Van de Moortele
Je kan het eigenlijk niet echt een recept noemen. Deze Melba toastjes waren het resultaat van het niet willen verspillen van een wit brood dat niet voldoende gerezen was. Normaal zouden de kippen extra voer krijgen hierdoor, maar ik vond het zo'n zonde van mijn werk. Het Mistral brood dat ik normaal bak, was deze keer niet genoeg gerezen. Te koud in huis allicht. De smaak zat echter wel goed en het kruim zag er ook mooi uit.
Met de snijmachine op stand 4 (fijne stand), sneed ik het brood in hele dunne sneetjes. De oven was voorverwarmd op 100°C en met 5 bakplaten tegelijk, bakte ik de sneetjes brood tot Melba toast. Klaar! Oja, ik heb ze ook nog gewoon verder laten drogen in de oven, na de baktijd.
Bewaar de toastjes in een blikken doos of in open lucht in een niet afgesloten bokaal.
Serveer ze met zelfgemaakte hummus, met guacamole of faux gras. 

Reacties