Mango smoothie bowl

Foto Cathy Van de Moortele
Ik hou van Instagram en doe er vaak ideeën op. Met wat ik thuis in mijn koelkasten en voorraadkasten heb, maak ik dan iets in mijn eigen stijl. Super toch? Deze mango smoothie bowl bijvoorbeeld. Het oogt prachtig en het vult je tot de middag. Hoe gezond kan het zijn?

Wat hebben we nodig:
  • 100 ml (amandel)melk
  • 70 gr Griekse yoghurt
  • 1 koffielepel esdoornsiroop
  • snuifje kardamom
  • 120 gr mango, bevroren blokjes
  • 50 gr verse mango, in blokjes gesneden
  • 2 eetlepels kokosschilfers, droog getoast in een heet pannetje
  • 25 gr gekookte, rode quinoa
Hoe gaan we te werk:
  • Blender de (amandel)melk met de yoghurt, esdoornsiroop en de kardamom tot een gladde massa.
  • Voeg de bevroren mangoblokjes toe en pulseer ze door de yoghurt tot een gladde puree.
  • Schep de mango smoothie in een mooie kom.
  • Werk af met verse mango, kokosschilfers en quinoa.
TIP:

35 gr ongekookte quinoa = 100 gr gekookte quinoa
Ik heb gekozen voor rode quinoa, omwille van de mooie kleur. Quinoa komt in verschillende kleuren. Je kan het eten ter vervanging van aardappelen, maar ook in salades of als ontbijt met vers fruit en Griekse yoghurt bijvoorbeeld. Kook gerust extra quinoa en bewaar die in een afgesloten Tupperware doosje in de koelkast (5 dagen).

Reacties