BBQ varkenshaas op stokbrood

Foto Cathy Van de Moortele
Het gebeurt echt maar heel zelden dat ik een gewone boterham met beleg eet. Er zijn gewoon teveel andere opties die me meer boeien en niet genoeg tijd om alles eens uit te proberen.
Het varkenshaasje heb ik zelf gemarineerd en gebakken en volledig laten afkoelen. Het stokbrood was zelfgebakken (1 dag oud wil niet zeggen dat je het niet kan verwerken tot een nieuw gerecht) en de BBQ saus ook zelfgemaakt. Nog wat uien bruin gebakken en BAM! Een heerlijke lunch!

Wat hebben we nodig:

  • 1 stokbrood, doormidden gesneden
  • zelfgemaakte BBQ saus
  • gegrild varkenshaasje, in hele dunne plakjes gesneden
  • plakjes kaas, ontkorst
  • boter 
  • olie
  • 3 uien, gepeld en in reepjes gesneden

Hoe gaan we te werk:

  • Verwarm de grill voor. Ik gebruik hiervoor mijn kleinste oventje van mijn Stoves en zet hem op stand 7.
  • Grill de broodjes kort, zodat de bovenkant van krokant is.
  • Besmeer de broodjes met BBQ saus.
  • Verdeel de plakjes vlees over de 2 helften stokbrood en leg het vlees dakpansgewijs op elkaar.
  • Beleg het vlees met plakjes kaas en schuif nogmaals onder de grill, tot de kaas gesmolten is.
  • Laat ondertussen wat boter met olie smelten in een zware pan, type Le Creuset.
  • Bak de uien mooi bruin en garneer hiermee de broodjes.
  • Verwarm wat BBQ saus en druppel ze over de broodjes.

TIP:

Dit is zo een typisch mannelijk, cowboy broodje. Ideaal voor een mannenavond, waarbij de varkenshaasjes op de BBQ kunnen klaargemaakt worden.

Reacties