Paleo granola

Foto Cathy Van de Moortele
De hennep zaadjes stonden al een hele tijd ongebruikt in mijn voorraadkast. Ik had ze gekocht omwille van een recept op Pinterest, maar vond jammer genoeg het recept niet meer terug en ik had ook geen idee meer wat ik er wou mee doen. Tot ik dit Paleo granola recept tegenkwam. Dan maakt het niet meer uit hoe laat het op de avond is: Paleo granola, here I come!

Wat hebben we nodig:
  • 150 gr  amandelpoeder
  • 2 koffielepels kaneel
  • 2 eetlepels quinoa
  • 2 koffielepels vanille extract
  • 40 gr  walnoten, grof gehakt
  • 25 gr kokosschilfers
  • 35 gr hennep zaad
  • snuifje zeezout
  • 65 gr kokosolie, gesmolten
  • 20 gr gojibessen
Hoe gaan we te werk:
  • Verwarm de oven voor op 135°C.
  • Zet een bakplaat klaar, bekleed met bakpapier.
  • Meng alle ingrediënten (behalve de gojibessen) in een grote kom.
  • Verdeel de granola over de bakplaat, in 1 laag.
  • Bak de granola gedurende 30 - 40 min of tot het lekker ruikt in huis.
  • Schud de bakplaat af en toe eens op, zodat de granola mooi gelijkmatig bakt.
  • Meng de goji bessen onder de granola.
  • Laat de granola helemaal afkoelen en bewaar hem dan in een grote bokaal.
TIP:

Lekker met Griekse yoghurt en rood fruit.
Gebruik echte kokosschilfers, geen kokosrasp. Je vindt alle ingrediënten bij Pit&Pit.

Reacties