Courgette Carbonara

Foto Cathy Van de Moortele
Pasta Carbonara is één van de lievelingsgerechten van het petekind van de Hubby. Het is al een tijdje geleden dat hij hier nog komen logeren is (logeren bij je peter is niet cool als je 15 bent), maar ik denk dat hij nog altijd te vinden is voor Pasta Carbonara.
Om de koolhydraatinname zo laag mogelijk te houden, koos ik deze keer voor Courgette Carbonara. Bij een Aziatische winkel niet ver van het Sint-Pietersstation in Gent, kocht ik heel lang geleden een julienneschiller met ribbeltjes, waardoor je noodles kan maken van oa courgette, wortel, komkommer. Ik heb ook een Spiralizer van GeFu, waarbij ik kan kiezen voor dikke of dunne noodles. Misschien gebruik jij wel je mandoline om noodles te maken van jouw courgette? Perfect mogelijk! Het is maar wat jij het makkelijkst vindt.

Wat hebben we nodig:
  • 2 courgettes, gewassen 
  • 1 ei
  • 1 eierdooier
  • Parmezaanse kaas naar smaak
  • peper
  • 100 gr spekblokjes
  • 100 ml volle room
Hoe gaan we te werk:
  • Snij de uiteinden van de courgettes af en maak er noodles van.
  • Meng het ei met de eierdooier, Parmezaanse kaas en peper.
  • Bak de spekblokjes uit in een hete pan.
  • Giet overtollig vet weg en voeg de room toe.
  • Laat de room goed warm worden zonder koken.
  • Voeg de courgette noodles toe en meng goed. Warm het gerecht door.
  • Zet de pan van het vuur, roer het mengsel van ei en kaas door je carbonara en dien op.
TIP:

Werk af met vers gesnipperde peterselie en extra Parmezaanse kaas.

Reacties