Knolselderpuree

Foto Cathy Van de Moortele
Alhoewel ik heel erg gek ben op knolselder, zie ik me er vaak tegenop om deze lelijke knol te kopen. Vol bulten en harige gedeeltes en niet zo makkelijk te hanteren. Tot ik bij de diepvriesproducten knolselderblokjes tegenkwam. Het licht ging aan en ik was er meteen voor te vinden. Een deel van de knolselderblokjes heb ik gefrituurd ter vervanging van aardappelblokjes en van de rest van de zak: smeuïge knolselderpuree. Zalig!

Wat hebben we nodig:
  • 500 ml kippenbouillon
  • 400 gr knolselderblokjes
  • 1 eetlepel zure room
  • 1 eetlepel echte boter
  • 50 gr Emmenthaler, vers geraspt
  • peper en zout
  • verse nootmuskaat
Hoe gaan we te werk:
  • Breng de kippenbouillon aan de kook.
  • Gaar de knolselderblokjes in de bouillon en giet ze af. 
  • Blender de knolselder glad.
  • Voeg de zure room, boter en kaas toe en blender nogmaals.
  • Kruid af met peper, zout en verse nootmuskaat.
TIP:

Vang de bouillon op en gebruik hem om soep van te maken.
Strooi gefrituurde knolselderblokjes op je puree om hem extra smaak te geven.

Reacties