Varkensgyros

Foto Cathy Van de Moortele
Varkensgyros in combinatie met verse frietjes. YOM! Echt, dat kan zo smaken. We genieten van ons eerste pakket Deeleenvarken. Ik was benieuwd om de verpakking te openen, maar was zeer blij om te zien dat het geen vettige reepjes varkensvlees waren, maar malse, magere stukjes, gecombineerd met reepjes paprika en ui. De marinade rook lekker en ik had er al meteen zin in!

Wat hebben we nodig:
  • vetstof
  • 500 gr varkensgyros
  • 1 brik passata van tomaten
  • peper en zout
Hoe gaan we te werk:
  • Laat wat vetstof smelten in een pan met zware bodem, type Creuset. 
  • Laat ondertussen het vlees uitlekken in een vergiet en voeg het dan toe aan de schuimende boter.
  • Laat het vlees even bakken en blijf goed roeren.
  • Voeg de passata toe en meng goed. 
  • Laat het vlees op een zacht vuurtje nog zo'n 10 min garen.
  • Kruid af met peper en zout.
TIP:

Dit is een snel klaar gerecht.
Als ik bij Oil & Vinegar ben, koop ik graag Saveurade Sevilla, een pittige marinade met paprika, ui en tomaat. Ik voeg hiervan 100 ml toe aan de gyros ipv passata, gemengd met 100 ml water. De extra smaak die je toevoegt, is geweldig!
Kies voor een kwaliteitsvolle passata.

Reacties