Honey Loops ontbijtrepen

Ik eet niet zo heel vaak ontbijtgranen. Je neemt er vaak veel te veel van en een uurtje later heb je alweer honger. Maar zo nu en dan heb ik niets anders in huis en ga ik toch voor dit makkelijke ontbijt. Het kan al eens gebeuren dat de ontbijtgranen niet meer zo knapperig zijn. Gooi ze niet weg! Je kan er deze ontbijtrepen van maken.

Wat hebben we nodig:
  • 60 gr boter
  • 40 gr lichtbruine suiker
  • 70 gr vaste honing, gesmolten
  • snuifje zout
  • snuifje kaneel
  • 120 gr Kellogg's Honey Loops
  • 100 gr getoaste amandelen, grof gehakt
Hoe gaan we te werk:
  • Bekleed een vierkante bakvorm met bakpapier. Laat de zijkanten overhangen.
  • Meng de boter met de suiker, honing, zout en kaneel in een steelpan.
  • Breng de pot aan de kook en blijf roeren.
  • Haal de pot van het vuur.
  • Roer de Honey Loops en de amandelen door het botermengsel.
  • Stort dit beslag in de bakvorm en duw alles mooi aan met een spatel.
  • Laat de repen helemaal koud worden en snij ze dan in 9 gelijke vierkantjes.
TIP:

Bewaar de repen in een hermetisch afgesloten doos. Scheid de repen van elkaar met waxpapier.

Reacties

Isabelle zei…
Ik probeer dit eens Nesquick duo ballen. Een volledige doos gekregen van ons ma en geen één die dat hier eet. Misschien krijg ik ze zo nog verkocht. ;-)
Goed idee! Misschien passen hazelnoten beter bij de Nesquick ontbijtgranen?