Kokosabrikoosballetjes

Dat zou nog eens een woord zijn om te scrabbelen: kokosabrikoosballetjes. Ik hou wel van kokosnoot, zolang het maar niet gecombineerd wordt met chocolade. Geen bounty voor mij dus. Verse kokosnoot vind ik nog altijd het lekkerst, maar ik haal het niet vaak genoeg in huis. Geraspte kokosnoot staat hier echter altijd in de kast, net als gedroogd fruit. "Waarom dan geen kokosabrikoosballetjes maken," vroeg Eva toen ze dit recept op internet vond. Dat dacht ik ook...

Wat hebben we nodig:
  • 250 gr gedroogde abrikozen, heel fijn gesneden
  • 125 gr noten zoals macademia noten, cashews, amandelen of hazelnoten
  • snuifje zout
  • 1/2 kopje kokosrasp
  • een lepel water
Hoe gaan we te werk:
  • Doe de abrikoossnippers met de noten in de keukenrobot en maal alles zo fijn mogelijk. Voeg het zout en 1/3 van de kokos toe en meng een laatste keer. Als het mengsel te droog is, voeg dan wat water toe.
  • Vorm kleine balletjes van het deeg en rol ze door de kokosrasp.
  • Bewaar de balletjes in de diepvries. Je hoeft ze zelfs niet te ontdooien.
TIP:

Noten en gedroogd fruit kunnen nogal calorierijk zijn, maar het blijft gezond.

Reacties