Pannenkoekjes zonder de koolhydraten

Ik probeer zelf mijn koolhydraatinname te beperken tot 100 gr per dag. Dat is niet altijd haalbaar, zeker niet als er die dag hypo's om de hoek kwamen loeren en ik verplicht werd om meer koolhydraten te eten. Maar meestal kan ik me wel aan die dosis houden. Dat is mijn eigen keuze en het helpt me ook om mijn gewicht en insuline dosissen binnen de perken te houden. Ik ben dan ook altijd op zoek naar maaltijden die weinig koolhydraten bevatten maar toch boeiend genoeg zijn om je een goed gevoel te geven. Deze pannenkoekjes zijn superlekker maar bevatten geen bloem of suiker. Wat moeten we nog meer hebben?

Wat hebben we nodig:
  • 85 gr roomkaas (light), op kamertemperatuur
  • 2 eieren, losgeklopt
  • snuifje kaneel
  • beetje vetstof
Hoe gaan we te werk:
  • Mix de roomkaas met de eieren tot een glad beslag.
  • Kruid met kaneel.
  • Smelt een beetje vetstof in een pannenkoekpan. Bak 6 pannenkoeken van dit beslag. 
TIP:

Serveer met vers fruit. Uiteraard moet je voor dat fruit wel koolhydraten tellen.

Reacties