Patatas Bravas

De gewone, gekookte aardappel, zoals de meeste Belgen elke dag eten, is echt niet aan mij besteed. Ik eet ze dan ook nooit (tenzij koud). Ik zoek wel graag naar andere manieren om aardappelen te serveren. Naast de gekende gepofte aardappel en de superlekkere Bombay potatoes, kan ik me wel vinden in deze patatas bravas.

Wat hebben we nodig:
  • 1.5 kg aardappelen, geschild en in blokjes gesneden
  • 2 eetlepels olie
  • zout van de molen
  • 2 eetlepels olie
  • 1 ui, gepeld en fijn gesnipperd
  • 2 tenen look, gepeld en in fijne plakjes gesneden
  • 1 theelepel paprikapoeder
  • snuifje cayennepoeder
  • 3 tomaten, ontpit en in blokjes gesneden
Hoe gaan we te werk:
  • Kook de aardappelblokjes beetgaar in ruim water.
  • Laat ze uitdampen.
  • Verhit de olie in een grote pan. Bak de aardappelblokjes knapperig bruin.
  • Maal zout over de aardappeltjes.
  • Verhit de olie op een matig vuur. Bak de uien onder omscheppen gedurende 5 min. Voeg de look toe en schep goed om.
  • Voeg de specerijen toe en schep nogmaals om.
  • Voeg de tomatenblokjes toe. Breng de saus aan de kook en laat ze zachtjes inkoken.
  • Serveer de saus bij de aardappeltjes.
TIP:

Als je geen verse tomaten hebt, gebruik dan een blik tomatenblokjes.

Reacties