Croûtons uit de airfryer

Foto Cathy Van de Moortele

Er zijn al heel wat mensen die al een airfryer in huis haalden. Ik heb er ook eentje op het keukenrek staan en die wordt toch regelmatig gebruikt. Voor het maken van croûtons bijvoorbeeld. Ik had nog enkele sandwiches over die ik gemaakt had en ze waren al een beetje te oud om ze nog zo op te eten. Maar je weet dat ik niet graag eten weggooi. Ik had er niet voldoende om broodpudding te maken, dus besloot ik om er croûtons van te maken en ze te serveren met een salade met gebraden kip. Super toch?

Wat hebben we nodig:

  • oud brood, korsten verwijderd
  • peper van de molen
  • zout
  • Italiaanse kruiden
  • zoet paprikapoeder
  • lookpoeder
  • uienpoeder
  • olijfolie

Hoe gaan we te werk:

  • Snij het brood in gelijke blokjes en doe ze in een kom.
  • Kruid het brood met kruiden die jij lekker vindt. Ik heb gekozen voor bovenstaande kruiden.
  • Drizzle wat olijfolie over de broodblokjes en bak ze goudbruin en krokant in de airfryer: 180°C gedurende 4-5 min.

TIP:

Bewaar de afgekoelde croûtons in een gesloten pot.

Reacties