Wentelteefjes met bosbessen

Foto Cathy Van de Moortele

Af en toe wordt de diepvriezer aangepakt en sorteer ik alles opnieuw en maak ik weekmenu's met wat er nog in de vriezer zit. Ik had enkele weken daarvoor een challah brood gekocht in de Poolse supermarkt: een prachtige vlecht van brioche-achtig brood, zacht, luchtig, licht en hmhmhmhmmmm. Dat is net wat ik nodig had voor dit ontbijt! Het brood mocht in de koelkast ontdooien tot de volgende ochtend.
Dikke plakken challah, gesneden met het mes. Verse eitjes van onze kippen en ik had ook nog een bokaaltje kaneelsuiker in mijn voorraadkast. Gaan we er aan beginnen?

Wat hebben we nodig:

  • 3 eieren
  • 250 ml melk
  • 15 gr kaneelsuiker
  • snuifje zout
  • boerenboter
  • 6 dikke plakken challah
  • roomkaas natuur
  • 250 gr bosbessen

Hoe gaan we te werk:

  • Klop de eieren goed los, tot er geen eiwit meer te zien is. Je kan ook de staafmixer gebruiken als je dat wilt.
  • Klop de melk met de eieren en voeg de kaneelsuiker en het snuifje zout toe.
  • Zet een grote pan op het vuur en warm ze op tot medium warmte.
  • Laat een klontje boter smelten en uitbruisen.
  • Doop de sneden challah in het beslag, aan beide zijden en laat ze even uitdruppen.
  • Leg het brood in de warme boter en laat 2 min bakken.
  • Draai het brood om en laat ook de andere zijde mooi kleuren.
  • Schik het brood op de borden en besmeer met roomkaas.
  • Doe de helft van de bosbessen in een klein pannetje en warm ze op.
  • Plet de bosbessen met een pureerstaaf.
  • Serveer de wentelteefjes met de warme en koude bosbessen.

TIP:

Geen fan van kaneel? Gebruik dan vanillesuiker.
Hoe je kaneelsuiker maakt? Meng 100 gr fijne griessuiker met 8 gr kaneelpoeder. Je kan dit mengsel lang bewaren in een bokaaltje.




Reacties