Tomatensalade

 

Foto Cathy Van de Moortele

Ik hoop dat je in jouw buurt een goeie groenten/fruitwinkel hebt. Het is altijd leuk als je zelf je groenten en fruit kan uitkiezen uit een ruim aanbod met gegarandeerde versheid. Deze tomatensalade zag ik al voor me, toen ik de tomaten aan het uitkiezen was in de winkel. Er was zoveel keuze aan tomaten: de groene zebratomaten en de oranje en gele tomaten laten de salade er super uit zien!

Wat hebben we nodig:

  • 1 coeur de boeuf tomaat, gewassen en in plakken gesneden
  • 1 groene zebratomaat, gewassen en in partjes gesneden
  • 1 gele tomaat, gewassen en in partjes gesneden
  • 1 oranje tomaat, gewassen en in plakjes gesneden
  • peper van de molen
  • fleur de sel
  • 1/2 kleine rode ui, gepeld en fijngesnipperd
  • verse bieslook, gesnipperd
  • verse basilicum, in fijne lintjes gesneden
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 1 koffielepel azijn

Hoe gaan we te werk:

  • Schik de verschillende tomaten op een bord. Leg ze allemaal een beetje op een andere manier, zodat de salade textuur krijgt en er aantrekkelijk uit ziet.
  • Kruid met peper en zout.
  • Strooi de rode ui over de tomaten en werk af met bieslook en basilicum.
  • Meng de olijfolie met de azijn en druppel die over de tomatensalade.

TIP:

Ik gebruik graag gewone witte azijn van de blauwe hand, maar varieer gerust met andere soorten.

Reacties