Easy Kabob

 

Foto Cathy Van de Moortele

Een hele tijd terug bestelde ik online de Easy Kabob. Ik was hem al een beetje vergeten, tot we besloten om de Kamado aan te steken. Ik had net gehakt in de koelkast liggen en het leek me wel leuk om worsten te maken met de Easy Kabob.

Wat hebben we nodig:

  • 1 eetlepel olijfolie
  • 1 kleine ui, gepeld en gesnipperd
  • 500 gr gemengd gehakt
  • enkele chilivlokjes voor pit
  • snuif zoet paprikapoeder
  • peper van de molen
  • zout
  • snuif lookpoeder
  • snuif uienpoeder
  • verse bladpeterselie, gesnipperd
  • 60 gr geraspte mozzarella
  • 20 gr zelfgemaakt paneermeel
  • 1 eetlepel olijfolie

Hoe gaan we te werk:

  • Laat de olijfolie warm worden in een pannetje en fruit de ui lichtjes bruin.
  • Doe het gehakt in een mengkom en doe er alle kruiden bij.
  • Voeg de gebakken uitjes en de geraspte mozzarella toe.
  • Dik het gehakt een beetje in met het paneermeel.
  • Voeg een eetlepel olijfolie toe en meng goed.
  • Vul de Easy Kabobmaker met een deel van het mengsel. Steek een satéprikker door het voorziene gaatje en duw de stamper naar beneden zodat je een lange worst op een stokje krijgt.
  • Ga door tot alle worsten gemaakt zijn (ik had er 4).
  • Laat de worsten 1u opstijven in de koelkast.
  • Vet het rooster op je BBQ lichtjes in met olie. Verwarm de BBQ tot 200°C.
  • Grill de worsten mooi bruin en draai ze van zodra ze gekleurd zijn.

TIP:

Ook lekker om nadien nog koud op te eten.
Heb je geen Easy Kabobmaker in huis maar wel een kroketmachine? Dan kan je het gehakt door de kroketmachine duwen en er achteraf een satéprikker in steken.


Reacties