Chips

Foto Cathy Van de Moortele

Haal de mandoline maar uit de kast. Deze chips heb ik superfijn kunnen maken met een hulpstukje op mijn tupperware mandoline. Ik had het nooit eerder gebruikt en kwam het tegen bij het uitruimen van mijn kast. Ideaal voor deze fijne frietjes - chips!

Wat hebben we nodig:

  • 1 grote frietaardappel, gewassen en geschild
  • kruiden naar keuze

Hoe gaan we te werk:

  • Verwarm de frituurpan voor op 180°C.
  • Droog de aardappel goed af met keukenpapier.
  • Haal de aardappel door de raspfunctie van de mandoline tot je fijne, lange sliertjes hebt.
  • Frituur kleine hoeveelheden aardappelsliertjes, zodat ze de ruimte hebben om krokant te bakken.
  • Schud het mandje goed op en leg de chips in een vergiet met keukenpapier.
  • Schud meerdere keren op en kruid dan met kruiden naar keuze.
TIP:

Vandaag heb ik gekozen voor Herbamare zout op de chips, maar je kan ook paprikapoeder gebruiken bijvoorbeeld.


Reacties