Rundercarpaccio met gegrilde perzik en burrata

Foto Cathy Van de Moortele
Verleden week werd ik er bij Delhaize op gewezen, dat er iets nieuws in de schappen lag: burrata met een vulling van ricotta. Dat leek me wel wat en ik legde de burrata prompt in mijn karretje, nog niet wetende wat ik er mee zou gaan doen. Ondertussen was ik ook langs geweest bij de groenteboer en had daar oa kropsla en sappige perziken gehaald. Een plankje belegd met al dit lekkers en op het laatst besloten om er ook rundscarpaccio en zachtgekookte eitjes bij te doen. Aarrgghh.. het leven is mooi.

Wat hebben we nodig:
  • 2 gele perziken, doormidden gesneden en ontpit
  • olijfolie
  • peper van de molen
  • zout
  • 1 burrata van buffel, gevuld met ricotta
  • rundscarpaccio
  • enkele blaadjes jonge kropsla
  • 2 eitjes, zachtgekookt
  • balsamico sphere
  • 10 pecannoten, getoast in een droog pannetje
  • enkele blaadjes basilicum
  • vers gebakken brood, in driehoekjes gesneden
Hoe gaan we te werk:
  • Bestrijk de snijkant van de perziken met een laagje olie.
  • Grill de perziken op de snijkant in een hete grillpan tot ze mooi gestreept zijn. Draai ze een kwartslag en laat nog even liggen op de grill, zodat ze een ruitmotief krijgen.
  • Laat de perziken afkoelen.
  • Schik de perzikhelften op een lange plank, leg er ook wat blaadjes kropsla tussen. 
  • Verdeel de burrata en carpaccio over de plank.
  • Rasp wat van de balsamico sphere over het geheel en werk af met basilicumblaadjes en pecannoten.
  • Serveer met puntjes vers gebakken brood.
TIP:

Maak dit gerechtje niet op voorhand klaar. Het staat zo op tafel. Hoe verser, hoe liever.
Geen fan van rundscarpaccio? Kies dan voor een fijne Spaanse ham, heel dun gesneden.

Reacties