Steak tartaar van coeur de boeuf tomaat

Foto Cathy Van de Moortele
Ik had nog een restje Tartaat, van mijn rundertartaar van enkele dagen terug. De coeur de boeuf tomaat op mijn keukenrek was er helemaal klaar voor. Ik vind dit een ideale tomaat voor dit soort bereidingen, daar ze nauwelijks pitjes bevat maar wel heel veel smaak. De pit van de Tartaat laat de tomaat nog meer tot zijn recht komen.

Wat hebben we nodig:
  • 1 coeur de boeuf tomaat (150 gr)
  • 25 gr tartaat
  • 10 gr rucola, gewassen en fijngesnipperd
Hoe gaan we te werk:
  • Snij de coeur de boeuf tomaat in plakken en daarna in dobbelsteentjes. Verwijder eventuele pitjes.
  • Meng de blokjes tomaat met de tartaat en de fijngesnipperde rucola. 
    Foto Cathy Van de Moortele
  • Gebruik een serveerring om de steak tartaar van tomaat te serveren.
TIP:

Voor verkooppunten van dit schitterende product, verwijs ik je door naar de website.
Wil je het pittiger? Voeg dan wat extra Tartaat toe. Ik vind het zelf al behoorlijk pittig en voeg er niets meer aan toe.

Reacties