Tortilla van snijboontjes

Foto Cathy Van de Moortele
Ik hou van de Spaanse aardappeltortilla als lunch of als tapas. Maar deze keer liet ik de aardappelen weg en verving ik ze door snijboontjes. Heel fijn gesneden, zoals het hoort en voorgestoomd, zodat ze al mooi gaar waren. Echt een aanrader!

Wat hebben we nodig:
  • 200 gr snijboontjes, schoongemaakt en in fijne reepjes gesneden
  • 5 eieren, losgeklopt
  • zeste van 1 citroen
  • platte peterselie, gesnipperd
  • 1 gegrilde rode paprika, in fijne ringen gesneden
  • peper van de molen
  • zout
  • 1 teen look, gepeld en geraspt
  • olijfolie
  • 40 gr pecorino, geraspt
Hoe gaan we te werk:
  • Stoom de boontjes gaar.
  • Meng de eitjes met de de boontjes, de citroenzeste, peterselie en rode paprikareepjes.
  • Kruid met peper, zout en look.
  • Laat wat olijfolie smelten in een pan en giet er de eiermassa in.
  • Zet het vuur matig hoog en laat de tortilla aan 1 kant goudbruin bakken.
  • Strooi de geraspte kaas over de tortilla en laat die smelten.
  • Leg een bord over de pan en draai de tortilla om.
  • Laat de tortilla weer in de pan glijden en bak de andere kant mooi goudbruin.
  • Serveer de tortilla warm of koud.
TIP:

Ik gebruik hiervoor mijn tortillapan. Nadat de onderkant gebakken is, vet ik de bovenste pan lichtjes in en zet die vast op de onderste pan. Nu kan ik beide pannen omdraaien. De tortilla valt nu mooi in de tweede pan en kan op die manier verder bakken.
Je kan ook Parmezaanse kaas gebruiken, of geitenkaas of geraspte mozzarella: wat jij maar lekker vindt.

Reacties