Gegrilde mango

Foto Cathy Van de Moortele
Als je niet kunt kiezen tussen zoet of hartig, dan neem je toch gewoon allebei?
Ik had een drukke werkdag achter de rug en wist op de terugweg naar huis, niet goed wat ik voor mezelf zou gaan klaar maken. Begin deze week, had ik een diepe ronde grillpan gekocht, een zware, gietijzeren deze keer. Een grillpan, die ik zowel op mijn Stoves als op mijn Kamado kan gebruiken: Le Creuset, mijn favoriete merk. De pan laat mooie grillmarkeringen na op vis, vlees, groenten en ook fruit. Superblij mee!

Wat hebben we nodig:
  • 1 mango, geschild en van de pit ontdaan
  • olie
  • peper van de molen
  • kruidenzout
  • zoet paprikapoeder
  • jonge thijm, geritst
Hoe gaan we te werk:
  • Warm de grillpan langzaam op.
  • Snij de mango in plakken.
  • Besprenkel de plakken mango met olie en kruid ze aan beide zijden met peper, zout, paprikapoeder en thijm.
  • Leg de plakken mango in de rokende pan.
  • Laat ze aan beide zijden mooi grillen tot ze loslaten van de pan.
TIP:

Is ook bijzonder lekker met watermeloen.
Gebruik olie die tegen hoge temperaturen kan, zoals arachide-olie, koolzaadolie, druivenpitolie of avocado-olie.

Reacties