Aardappelblokjes op de grill

Foto Cathy Van de Moortele
Ik hou echt van aardappelen! De gewone, gekookte, warme aardappel laat ik aan mij voorbijgaan, maar alle andere versies: laat maar komen.
Nu we een Kamado Joe Classic II op het terras staan hebben, vind ik het heerlijk om buiten te koken. Ondertussen geniet ik van onze mooie tuin (thanks Hubby!) en ruikt de net opgehangen was naar... oh well. Je kan niet alles hebben toch?

Wat hebben we nodig:
  • 4 vastkokende aardappelen, geschild en in grove brunoise gesneden
  • peper van de molen
  • Herbamare kruidenzout
  • 200 gr Breydelspek, in blokjes gesneden
  • 100 gr geraspte cheddar
  • 1 ui, gepeld en in grove brunoise gesneden
  • 30 gr boter, gesmolten
Hoe gaan we te werk:
  • Verwarm de BBQ voor op 175°C.
  • Meng de aardappelblokjes met de peper, het zout, het spek, de kaas, de uisnippers en de boter in een ovenschaal.
  • Zet de schaal op de grill en sluit het deksel.
  • Laat de aardappeltjes mooi zacht worden. Reken daarvoor zo'n 30-40 min. Schud halverwege de aardappeltjes even op.
TIP:

Week de aardappelblokjes enkele uren in koud water. Giet ze af en dep ze helemaal droog. Zo krijg je straks krokante ipv gestoomde aardappeltjes.

Reacties