Ravioli met chorizo en kamschelpen

Foto Cathy Van de Moortele
Ik had nog een restjes chorizo gehakt over en in mijn diepvries zit standaard een zak met kleine kamschelpen. De verse spinazie gaat hier heel goed bij en als koolhydraatbron koos ik voor kaasravioli. Helemaal zelf bedacht en helemaal zelf opgegeten.

Wat hebben we nodig:
  • olijfolie
  • 10 kleine kamschelpen, ontdooid en drooggedept
  • peper van de molen
  • zout
  • 125 gr kaasravioli, verswaren supermarkt
  • 80 gr chorizo gehakt, rul gebakken
  • 2 handenvol verse spinazie, gespoeld en droog gezwierd
Hoe gaan we te werk:
  • Laat wat olie goed warm worden in een zware pan, type Le Creuset.
  • Leg de kamschelpen met voldoende tussenruimte in de pan.
  • Kruid met peper en zout.
  • Bak de kamschelpen aan beide kanten goudbruin en haal ze uit de pan.
  • Kook de pasta beetgaar in ruim, gezouten water.
  • Giet wat extra olijfolie in de nog hete pan en warm er het chorizo gehakt in op.
  • Voeg de spinazie toe en roer om.
  • Laat de spinazie slinken.
  • Laat de pasta uitlekken en voeg ze toe aan de pan met de chorizo.
  • Schep goed om.
  • Voeg de gebakken kamschelpen weer toe.
  • Kruid af met peper en zout.
TIP:

Grote sint-jacobsvruchten gebruik ik enkel als ze de ster van de show zijn. In gerechten waar ze één van de ingrediënten zijn, gebruik ik liever de kleinere kamschelpen.

Reacties