Honing-kaneelboter

Foto Cathy Van de Moortele
Het was al laat, na 21u, toen ik bedacht dat ik nog geen brood had voor de volgende dag. Ik besloot om zelf bagels te maken en kort na middernacht had ik 7 prachtige exemplaren. Voor het ontbijt, merkte ik dat de roomkaas op was... Mijn favoriete bagelbeleg kon ik niet smeren en de winkels waren nog lang niet open. Even creatief zijn dus en kijk: deze honing-kaneelboter is voortaan een waardige vervanger! En wat zal die het goed doen op het getoaste kaneelbrood van gisteren en op pannenkoeken?
Koop echte honing, geen synthetische namaak. Je betaalt meer, maar je krijgt ook waar je om vraagt.

Wat hebben we nodig:
  • 100 gr boerenboter, op kamertemperatuur
  • 100 gr zachte honing (ik heb lindenhoning gebruikt)
  • 30 gr bloemsuiker
  • snuifje zout
  • 5 gr kaneel
Hoe gaan we te werk:
  • Mix de boter met de honing, bloemsuiker, het zout en de kaneel.
  • Laat even opstijven in een bokaaltje in de koelkast. 
  • Klaar!
TIP:

Laat de honing-kaneelboter even op kamertemperatuur komen voor je hem wilt smeren.

Reacties