Tortellinisalade

Foto Cathy Van de Moortele
Ik hou van bijgerechten, van salades, van pasta en van groenten. En ik hou ook van anders. Van deze tortellinisalade bijvoorbeeld. In Florida at ik vorig jaar voor het eerst een salade met tortellini, iets wat je bij ons niet vaak ziet en wat ik toch jammer vind. Ik ben deze keer voor "gemak" gegaan en heb de tortellini gekocht bij Delhaize (1 kopen, 1 aan 50%). Ze zijn gevuld met basilicum en mozzarella. Je kookt ze 2-3 min, laat ze afkoelen en verwerkt ze tot een heerlijke salade.

Wat hebben we nodig:
  • 1 verpakking tortellini naar keuze
  • 1/2 komkommer, in plakjes gesneden (mandoline)
  • 1 paprika (ik heb een zwarte gekozen), ontpit en in dunne plakjes gesneden (mandoline)
  • 1 eetlepel olijfolie
  • peper van de molen
  • zout
  • enkele blaadjes basilicum, gescheurd
  • 1 eetlepel pijnboompitjes, getoast in een droog pannetje
Hoe gaan we te werk:
  • Gaar de tortellini in ruim, gezouten water volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
  • Spoel de tortellini onder koud water en laat ze helemaal afkoelen.
  • Meng de tortellini voorzichtig met de plakjes komkommer en paprika in een grote kom.
  • Druppel de olijfolie over de salade.
  • Kruid met peper, zout en basilicum.
  • Strooi de pijnboompitjes over de salade en serveer.
TIP:

Kook de tortellini niet langer dan nodig, je wilt geen papperige pasta.

Reacties