Restjesmaaltijd uit de pan

Foto Cathy Van de Moortele
Ook restjes kunnen nog voor een lekkere maaltijd zorgen. Toen ik op kot zat, maakte ik wel vaker dit soort maaltijden om de week te overbruggen. Ik had niet veel centjes om eten te kopen en probeerde zoveel mogelijk maaltijden te maken met het beperkte voorraadje eten dat ik had. Dit zou niet misstaan hebben in mijn weekmenu van destijds, maar is daarom niet minder lekker.

Wat hebben we nodig:
  • olijfolie
  • 100 gr kalfsgehakt
  • peper en zout
  • 120 gr gekookte aardappelen, koud en in blokjes gesneden
  • 1 klein blikje zwarte bonen, gespoeld en uitgelekt
  • 40 gr geraspte cheddar
  • 1 pijpajuintje, schoongemaakt en gesnipperd
  • verse koriander, grof gesnipperd
Hoe gaan we te werk:
  • Laat wat olie warm worden in een kleine, gietijzeren pan.
  • Maak kleine balletjes van het gehakt. Kruid met peper en zout.
  • Bak de balletjes aan in de olie tot ze aan alle kanten gekleurd zijn.
  • Voeg de aardappelblokjes toe en laat ze meebakken. Schud af en toe de pan op.
  • Roer de bonen onder de aardappeltjes en bestrooi met cheddar.
  • Zet even een deksel op de pan, zodat de kaas kan smelten.
  • Werk af met pijpajuin en koriander.
TIP:

Je kan ook een miniblikje maïskorrels, witte boontjes of erwtjes gebruiken.

Reacties