Chicken Madras

Foto Cathy Van de Moortele
Ik vond het wel leuk, om een soort Hello Fresh box te zien liggen in het groentenschap van Delhaize. Het boeit me altijd om te zien wat er in zit en de doos voor Chicken Madras sprak me wel aan. Nog 2 kipfilets uitkiezen en ik kon er al aan beginnen. Maar niet zonder er nog een beetje mijn eigen twist aan te geven.

Wat hebben we nodig:
  • olie
  • 2 kipfilets, in blokjes gesneden
  • 1 rode ui, gepeld en gesnipperd
  • 1 rode paprika, in reepjes gesneden
  • 1/4 bloemkool, in kleine roosjes gesneden
  • 2 tomaten, grof gehakt
  • 2 tenen look, gepeld en fijngesnipperd
  • 1/2 Spaanse peper, ontpit en fijngesnipperd
  • 2 laurierblaadjes
  • snuifje zout
  • 300 gr Basmatirijst
  • 120 gr Madras curry pasta
  • 1 brikje kokosmelk
  • sap van 1/2 limoen
  • 40 gr cashews, getoast in een droog pannetje en grof gehakt
  • verse peterselie, gesnipperd
Hoe gaan we te werk:
  • Verhit enkele lepels olie een grote, zware pan, type Le Creuset.
  • Bak de blokjes kip mooi aan, tot ze gekleurd zijn aan alle kanten.
  • Schuif de kip aan de zijkanten en fruit de ui glazig.
  • Voeg de paprikareepjes, bloemkoolroosjes, tomaten en look toe.
  • Laat alles mooi garen op een zacht vuurtje.
  • Kruid met het Spaans pepertje, 2 laurierblaadjes en een snuifje zout.
  • Roer de Madras pasta door het gerecht.
  • Voeg nu ook de kokosmelk toe en roer goed om.
  • Breng alles weer even aan de kook en laat dan verder sudderen onder deksel.
  • Ondertussen kook je de rijst gaar.
  • Werk de Chicken Madras af met limoensap, cashews en peterselie.
  • Serveer met de rijst.
TIP:

Ontdek dit soort pakketten in de Delhaize in jouw buurt.
Ik had nog enkele gekookte aardappelen op overschot. Ik heb die door deze curry geroerd als extraatje.

Reacties